Játékok kártyapaklival, kártyával
2016.11.30. 17:32
Kártyatrükk: a tizennegyedik
A pókerezés, kaszinózás és általában a szerencsejátékok mellett igazán érdekes és izgalmas játékokat játszhatunk kártyával és kártyapaklival is akár a kaszinón kívül is. Egy jó bűvésztrükkel, kártyatrükkel a télikertben, műanyagpadlón is elszórakozhatunk, és nincs szükségünk sem laptopra, sem számítógépre, de még notebookra sem tömegesen.
Most egy egyszerű, de érdekes kártyatrükk leírása következik:
Vegyünk ki egy kártyacsomagból 27 lapot. Kérjük fel a barátunkat, vendégünket, hogy válasszon ki egyet a 27-ből, de ne húzza ki, csak jegyezze meg, hogy melyiket választotta. Egy kis rakosgatással könnyű megállapítani, hogy melyik volt a gondolt lap.
Rakjuk ki a lapokat három oszlopba, így mindegyikbe kilenc lap kerül. Az oszlopokat úgy képezzük, hogy lerakjuk egymás mellé a legfelső három lapot, azután az első alá a negyediket, a második alá az ötödiket, a harmadik alá a hatodikat, a negyedik alá a hetediket és így tovább.
Kérdezzük meg a barátunkat, hogy a gondolt lap melyik oszlopban van? Ez után szedjük össze a három kártyacsomót úgy, hogy a gondolt lapot tartalmazó csomó középre kerüljön.
Most ismét rakjuk szét - az előbbihez hasonló módon - a lapokat három csomóba.
Megint kérdezzük meg, hogy melyik oszlopban van a gondolt kártya, s az előbbi módszer szerint szedjük megint össze a lapokat. Ugyanezt végezzük el harmadszor, majd negyedszer is.
A negyedik összeszedés után számoljunk le 14 kártyát, és biztosak lehetünk benne, hogy a tizennegyedik lesz a kiválasztott.
Az egyszerűség kedvéért jelöljük a kártyalapokat sorban számokkal 1-től 27-ig, mégpedig az első kirakásnál elfoglalt helyük szerint. Ekkor az első kirakás:
1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 4 |
7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 |
Tegyük fel, hogy a néző a 19-est gondolta. Ekkor a következő sorrendben szedjük össze a lapokat: először a 2-vel kezdődő oszlopot, ezután az 1-gyel kezdődő oszlopot (ebben van ugyanis a kiválasztott lap), végül a 3-mal kezdődő oszlopot. A következő kirakásnál így alakul a helyzet:
2 | 5 | 8 |
11 | 14 | 17 |
20 | 23 | 26 |
1 | 4 | 7 |
10 | 13 | 16 |
19 | 22 | 25 |
3 | 6 | 9 |
12 | 15 | 18 |
21 | 24 | 27 |
A választott kártya megint az első oszlopba került (ez nem szükségszerű), tehát a kártyákat megint úgy szedjük össze, hogy először az 5-tel kezdődő oszlopot vesszük, azután a 2-vel kezdődőt, végül a 8-cal kezdődőt. A kirakásnál ekkor a következő sorrendet kapjuk:
5 | 14 | 23 |
4 | 13 | 22 |
6 | 15 | 24 |
2 | 11 | 20 |
1 | 10 | 19 |
3 | 12 | 21 |
8 | 17 | 26 |
7 | 16 | 25 |
9 | 18 | 27 |
Ezután újra összeszedjük a kártyákat (most a harmadik oszlopot vesszük középre). Az utolsó kirakásnál így alakul a sorrend:
5 | 4 | 6 |
2 | 1 | 3 |
8 | 7 | 9 |
13 | 22 | 24 |
20 | 19 | 21 |
26 | 25 | 27 |
14 | 13 | 15 |
11 | 10 | 12 |
17 | 16 | 18 |
A 19-es tehát a tizennegyedik, vagyis éppen a kártyacsomó középső lapja, előtte is, utána is 13 lap van. A valóságban negyedszer már nem kell kirakni a lapokat, csak leszámolni, a tizennegyedik a gondolt kártya.
Játékok kártyapaklival, kártyával, akár bűvészkedni is tudunk, ha van hozzá egy kis érzékünk és kedvünk. Izgalmas olvasmányok sokféle témában: feladvány, francia kártya, játék, kártya, kaszinó, kártyatrükk.
Utolsó kommentek