Amikor még 30 forintért zsebórát lehetett venni… Ha nem is ennyire régen, de az sem ma volt, amikor rajongtam a matematikai-logikai feladványokért. Gyűjtöttem is őket,  aztán elpártoltam tőlük. De most egy elég szellemesbe botlottam országos közéleti lapunk honlapján.  Így hangzik (szövegét egy kicsit stilizáltam, kiszíneztem…):

Három diák meglát az egyetemi városka óra- és ékszerüzletének a kirakatban egy szép zsebórát. Ára 30 forint (fejenként 10…). Elhatározzák, hogy megveszik és majd felváltva hordják. Az órás örömmel eladja, de később rájön, hogy becsapta őket, mert az óra ára csak 25, ezért inasát elküldi 5 forinttal a kollégiumba, hogy adja vissza a pénzt a diák uraknak. Mivel az 5 nem osztható 3-mal, az inas zsebre vág 2 forintot, és csak 3-at ad át. Minthogy a diákok visszakaptak 1-1 forintot, így fejenként 9 forintért vették az órát. Tehát 9×3=27. Az inasnál 2 forint van, az összesen 27+2=29. Mondja meg valaki: havá lett a hiányzó 1 forint?

Előbb kicsit gondolkozzatok, s ha nem sikerül rájönnötök, kattintsatok ide:

1. forint kerestetik – megoldás

Szerző: Póker Budapest

Szólj hozzá!

Címkék: feladvány

2011.08.05. 10:59

A bejegyzés trackback címe:

https://poker-jatek.blog.hu/api/trackback/id/tr903127597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása