Egy jó kis történet a World Series of Poker, a Strategy with Kristy podcastunk háziasszonya, Kristy Arnett Las Vegasban, a vb helyszínén gyűjtött stratégiai morzsákat a hallgatóknak. Ezúttal Darryll Fish-t kapta mikrofonvégre, és egy olyan handről beszélgettek, amelyet a WSOP #2-es versenyén az $5.000-os No-Limit Hold'em nyolcfős tornáján játszottak.

bf60b50d15.jpg

Ült egy ázsiai srác az asztalnál. Nem ismertem fel, de pár fiatalabb gyerek nagyon oktatta, állandóan 3-beteltek rá, és látszott rajta, hogy elege van belőle. UTG-ből miniraise-elt 1.000/2.000-es vakoknál, mindenki előtt nagyjából 100.000 zseton feküdt. Ilyen helyzetekben szeretek minél több handben játszani. Előttem mindenki dobott, nálam a gombon {6-Clubs}{7-Clubs} lapok voltak. Úgy gondoltam, hogy egy flopot nézek velük. A vakok dobtak. Az első három lap: {5-}{8-}{9-} szivárvány, vagyis bejött a verhetetlen sor. Az ázsiai srác emelt 6.000-ig. Ilyen helyzetben megadhatok, vagy vissza is emelhetek. Nyilván mindkét akció védhető. Tudtam, hogy fölépárt, de még egy ász-királyt sem dobna el, pont azért, amilyen állapotban volt, úgyhogy visszahívtam 16.500-ig. Némi gondolkodás után ő is emelt 39.500-ig. Majd kiugrottam a bőrömből, nyilván. Megadtam a hiányzó 23.000-et, ami a pot közel fele, kétharmada volt. Az újabb emelés azért lett volna kockázatos, mert az emberek egy all-inre valószínűleg az ászokat is elhajítják. Itt eldöntöttem, hogy bármilyen biztonságos lap jön, csak megadni fogok a továbbiakban is, ő meg úgyis all-in megy, ha magas párja van, vagy dobatni akar. Persze, benne van az is, hogy olyan lap jön a turnön, ami neki nem tetszik, bármilyen közepes lap, amivel már csak egy lap kell a sorhoz, vagy valami hasonló. Vállaltam a kockázatot, mert azt akartam, hogy fizessen még, úgyhogy csak megadtam. A turn a {3-Hearts} volt, mire ő all-in ment. Megadtam, és neki {9-}{10-} volt a kezében. Rengeteget bukott a handen, és egy ilyen lappal ennyire elragadtatni magunkat sosem szabad. Valószínű, hogy a sok frusztráció miatt csinálta, és egy szerencsétlen leosztásban adta ki magából, ami nyilván hiba, de mégis nagyon sokan elkövetik.

Az ember általában tanul mások hibájából, de ha mégsem akkor a sajátjából kell. Fish végül harmadik lett a versenyen, $215.000-t nyert.

Szerző: Póker Budapest

Szólj hozzá!

Címkék: póker általában

2013.07.26. 13:36

A bejegyzés trackback címe:

https://poker-jatek.blog.hu/api/trackback/id/tr515427462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása